torsdag 7. februar 2008

Første lekse - 8. Februar

Tre blogger - tre forskjellige stiler


Denne uken har vi fått i oppgave å sammenlikne tre forskjellige blogger. En av bloggene skulle vi finne selv på nettet og de to andre var obligatoriske.

Den første bloggen jeg vil nevne i dette innlegget er www.oslostil.com. Det er en norsk blogg som har vært online siden 2006. Bloggen blir ”drevet” av en webdesigner,flere fotografer pluss grunnlegger av bloggen. Førsteinntrykket mitt var at dette var en seriøs blogg. Dette mener jeg fordi utformingen og designet var gjennomført, og det gav meg et inntrykk av at det ikke var masseprodusert. Det eneste jeg mislikte var at det var lite informasjon og tekst. Alt i alt syntes jeg det var vannskelig å finne frem, men den får pluss for en fresh layout.

Den andre bloggen jeg vil skrive om er Petter Solberg sin blogg. Denne bloggen er vel rettet mest mot guttene eller spesielt interesserte jenter. Bloggen er laget via VG nett sine hjemmesider og utformingen er litt påvirket av dette. Selv synes jeg det ble litt rotete. Det var en del linker og og bokser med tekst tilfeldig plassert over alt som gjorde helheten litt rotete. Selve blogginnholdet var oversiktlig, en god blanding mellom bilder og tekst.

Den siste bloggen jeg vil kommentere er en blogg skrevet av venninnen min . Dette er en reiseblogg eller en dagbok fra en reise i Vietnam og Thailand. Det er ingen bilder, men gode skildringer fra opplevelsene på turen. Designet på bloggen er standard og det blir ikke rotete som kan lett skje. Selv om hvert innlegg kanskje blir litt langt, tar det seg opp på grunn av at det hele er godt skrevet.

1 kommentar:

Kjetil sa...

Fin start på blogginga, Charlotte. Bloggen til venninna di var fin. Det er morsomt å kunne følge med på hva venner gjør når de er ute og reiser.